دیوار و پوشش سوله

دیوار و پوشش سوله


مقایسه انواع دیوارهای سوله و براورد قیمت انواع دیوارهای سوله

در این نوشته ابتدا به تقسیم بندی انواع دیوارهای سوله ، موارد کاربرد آنها و براورد قیمتی انواع دیوارهای سوله می پردازیم و در نهایت بهترین انتخاب برای دیوارهای سوله را معرفی می کنیم.

تقسیم بندی انواع دیوار سوله و موارد کاربرد آنها

1- دیوار ساندویج پانل پلی یورتان

این نوع دیوارها اغلب برای سالن های سردخانه ها استفاده می شود و از لحاظ عایق حرارت و عایق صوت
دیوار بسیار بیشتر از دیگر دیوارها می باشند. این نوع دیوارها قبل از نصب ساندویچ پانل ها نیاز به زیر سازی دارند که معمولا از پروفیل قوطی استفاده می شود.

دیوار ساندویج پانل پلی یورتان
دیوار ساندویج پانل پلی یورتان

2-دیوار ساندویچ پانل پلی استایرن

این دیوارها از مانند دیوارهای ساندویج پانل پلی یورتان می باشند ولی کیفیت پایین تر و عایق صدا و حرارت کمتری نسبت به دیوارهای ساندویچ پانل پلی یورتان دارند

3-دیوارسوله با بلوک سیمانی

این دیوارها ارزانترین نوع دیوار سوله می باشند و چون دهانه سوله 6متر می باشند بهتر است برای این نوع دیوارهای سوله نبشی کشی انجام شود. مخصوصا ارتفاع دیوار بیشتر از سه متر باشد بهتر است از کلافهای افقی استفاده شود.
این دیوارها برای ارتفاع بیشتر از 8 متر نباید استفاده شود.بخاطر مقاومت فشاری کم بلوک های سیمانی.

4-دیوار سی و پنج سانتی با آجرنما10 سوراخه

این نوع دیوارهای سوله از اجر زرد رنگ 8 سوراخه استفاده می شود و نسبت به دیوارهای بلوک سیمانی استحکام بهتری دارند همچنین عایق بهتری هستند.

دیوار 35 سانتی آجر ده سوراخه سوله
دیوار 35 سانتی آجر ده سوراخه سوله

5-دیوارهای سوله با بلوک aac

این نوع دیوارها بهترین نوع دیوار برای سوله می باشد چون هم از لحاظ عایق حرارتی و عایق صوتی بهترند هم از لحاظ قیمت خیلی مقرون به صرفه اند. همچنین بخاطر مقاومت فشاری خوب قابلیت اجرایی تا ارتفاع های بالاتر دارند وبدلیل سبکی از لحاظ زمانی خیلی بهینه می باشند. و بهترین دیواری که ما پیشنهاد می کنیم برای سوله ها این نوع دیوارها می باشند.و از لحاظ قیمت هم خیلی مقرون به صرفه اند.

بلوک aac
بلوک aac

 

برآورد قیمت انواع دیوارهای سوله

 

1- براورد قیمت دیوار ساندویج پانل پلی یورتان

قیمت دیوار های ساندویچ پانل پلی یورتان همراه با زیر سازی مناسب از جنس پروفیل قوطی و انجام فلشینگ های گوشه و فلشینگهای لبه های پنجره به ازا هر متر مربع 1500000ریال معادل صدو سی هزار تومان می باشند.قیمت ها مربوط به تاریخ 15/04/97 می باشند. البته بستگی به نقشه سوله حدود 5 درصد می تواند تلرانس داشته باشد.

2- براورد قیمت دیوار ساندویچ پانل پلی استایرن

قیمت دیوار های ساندویچ پانل پلی استایرن همراه با زیر سازی مناسب از جنس پروفیل قوطی و انجام فلشینگ های گوشه و فلشینگهای لبه های پنجره به ازا هر متر مربع 1250000ریال معادل صدو سی هزار تومان می باشند.قیمت ها مربوط به تاریخ 15/04/97 می باشد. البته بستگی به نقشه سوله حدود 5 درصد می تواند تلرانس داشته باشد.

3- براورد قیمت دیوارسوله با بلوک سیمانی

قیمت دیوارسوله با بلوک سیمانی به ازا هر متر مربع 550000ریال معادل پنجاه پنج هزار تومان می باشند.قیمت ها مربوط به تاریخ 15/04/97 می باشد.

4- براورد قیمت دیوار سی و پنج سانتی با آجرنما10 سوراخه

دیوار سی و پنج سانتی با آجرنما10 سوراخه برای سوله به ازا هر متر مربع 1300000 ریال معادل صدو سی هزار تومان در می آید. قیمت ها مربوط به تاریخ 15/04/97 می باشد. و از ارتفاع 8 متر به بالا قیمت حدود 10درصد افزایش پیدا می کند.

5- براورد قیمت دیوارهای سوله با بلوک aac

دیوارهای سوله با بلوک aac به ازا هر متر مربع 850000ریال معادل هشتادو پنج هزار تومان در می آیند.البته با توجه به ضخامت دیوار این قیمت قابل تغییر می باشد.

نتیجه گیری کلی : دیوارهای سوله با بلوک aac هم از لحاظ قیمت هم از لحاظ عایق صوتی و حرارتی بهترین گزینه می باشد

جهت دیدن انواع پروژه های مرکز تخصصی سوله و سازه فولادی کلیک کنیین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *