فونداسیون سوله

فونداسیون سوله


 

  • براورد هزینه فونداسیون سوله

 

فهرست مطالب

1-2 نکاتی در رابطه با خاک زیر پی سوله

1-2 نکاتی در رابطه با خاک زیر پی سوله

1-3سنگ زیر پی فونداسیون سوله

1-3-1 هزینه اجرای سنگ زیر فونداسیون سوله

1-4 برآورد قیمت تهیه مصالح فونداسیون سوله

1-5 برآورد هزینه اجرای فونداسیون سوله

1-6 نتیجه گیری و براورد تقریبی هزینه تمام شده اجرای فونداسیون سوله تیر ورقی

1-7 نتیجه گیری و براورد تقریبی هزینه تمام شده اجرای فونداسیون سوله سبک لوله ای

در این نوشته قصد داریم هزینه اجرای فونداسیون سوله سبک و فونداسیون سوله سنگین براورد کنیم همچنین لابلای مطالب نکات فتی و مهم اجرای فونداسیون سوله ذکر خواهد شد. معمولا شکل اجراشه  فونداسیون سوله به صورت زیر می باشد.

فونداسیون سوله
فونداسیون سوله

فونداسیون سوله فونداسیون سوله

1-2 نکاتی در رابطه با خاک زیر پی سوله

سازه سوله برخلاف سایر سازه ها مانند سازه های بتنی و یا سازه های فولادی دو یا چند طبقه به طور قابل ملاحظه ای سبک تر می باشد بخاطر این معمولا مقاومت اگر مقاومت فشاری زیر پی سوله حدود 1 کیلوگرم بر سانتی متر مربع باشد حتی برای سوله دو طبقه با فونداسیون معمولی جوابگو خواهد بود

پس نیازی به زیر سازی اساسی برای فونداسیون سوله نمی باشد.

 

1-3سنگ زیر پی فونداسیون سوله

بطور کلی یه نقطه اساسی در اجرای سنگ زیر پی فونداسیون سوله وجود دارد و آن این است که اکثر افراد مجری فونداسیون سوله تصور می کنند که اجرای سنگ زیر فونداسیون سوله موجب افزایش بار بری خاک زیر فونداسیون سوله می شود که این خلاف واقع می باشد در واقع فلسفه اجرای سنگ زیر پی سوله بخاطر افزایش تراز پی سوله می باشد نه افزایش بار بری خاک زیر پی سوله.

چند نکته اجرایی در رابطه با سنگ زیر فونداسیون

نسبت ملات ماسه سیمان 5 به یک می باشد

بهتر است سنگ معدنی شکسته همراه با سنگ ماسه شویی استفاده شود ترکیب این دو سنگ از لحاظ عملکردی و هزینه ای خیلی خوب می باشند.(قیمت سنگ ماسه شویی کم و قیمت سنگ معدن زیاد)

برای افزایش ارتفاع فونداسیون سوله بهترین گزینه می باشد

اگر اندازه طول و عرض سنگ اجرا شده زیر فونداسیون سوله بیشتر باشد به همان اندازه بهتر است اندازه حداقل طول و عرض باید از طول و عرض خود فونداسیون سوله از هر طرف 10 سانتی متر بیشتر باشد.

 

فونداسیون سوله1-3-1 هزینه اجرای سنگ زیر فونداسیون سوله

هزینه اجرای سنگ زیر فونداسیون سوله همرا با تهیه کلیه مصالح شامل ( سنگ ، ماسه سیمان و آب ) حدودا 100 هزار تومان هر متر مکعب در می آید.

 

1-4 برآورد قیمت تهیه مصالح فونداسیون سوله

برای براورد دقیق فونداسیون سوله ابتدا باید تناژ میلگرد فونداسیون با استفاده از نقشه های تهیه شده برای فونداسیون سوله در آورده و به قیمت میلگرد بازار ضرب و قیمت میلگرد فونداسیون سوله حاصل خواهد شد.

حجم بتن فونداسیون سوله حساب شده و در در قیمت بتن آماده ضرب میکنیم تا قیمت بتن فونداسیون سوله دربیاید.

 

1-5 برآورد هزینه اجرای فونداسیون سوله

اما هزینه اجرای فونداسیون سوله به این صورت هست که ابتدا متر طول نواری فونداسیون سوله را محاسبه کرده سپس در قیمت 65000تومان ضرب می کنیم تا هزینه اجرای سوله که شامل( تهیه مصالح و اجرای بتن مگر فونداسیون سوله ، تهیه سیم آرماتور بندی و قالب بندی ، آماتور بندی فونداسیون سوله ، تهیه روغن سیاه برای روغن کاری قالب و قالب بندی فونداسیون سوله، بولت گذاری طبق نقشه فونداسیون سوله و بتن ریزی با بتن آماده فونداسینون سوله)

 

1-6 نتیجه گیری و براورد تقریبی هزینه تمام شده اجرای فونداسیون سوله تیر ورقی

 

در کل هزینه هر متر مربع اجرای فونداسیون سوله با اجرای سنگ زیر فونداسیون سوله حدودا 40000 تومان به ازا هر متر مربع در می آید البته با توجه به نقشه سوله این مقدار می تواند تا 25 در صد تلرانس داشته باشد.

بدون اجرای سنگ زیر فونداسیون سوله حدود 32000 تومان به ازا هر متر مربع در می اید آید البته با توجه به نقشه سوله این مقدار می تواند تا 25 در صد تلرانس داشته باشد.

 

1-7 نتیجه گیری و براورد تقریبی هزینه تمام شده اجرای فونداسیون سوله سبک لوله ای

 

سوله های سبک به دلیل اینکه فاصله قابهای سوله از همدیگر کمتر و معمولا سه متر می باشند و وزن کمتری دارند لذا توزیع بار یکنواختتر شده و میتوانیم کل فونداسیون سوله را پی نواری در نطر بگیریم و در این حالت اجرا راحتتر و مصالح مصرفی نیز کمتر خواهند بود

در کل هزینه هر متر مربع اجرای فونداسیون سوله سبک با اجرای سنگ زیر فونداسیون سوله سبک حدودا 30000 تومان به ازا هر متر مربع در می آید البته با توجه به نقشه سوله این مقدار می تواند تا 25 در صد تلرانس داشته باشد.

بدون اجرای سنگ زیر فونداسیون سوله حدود 23000 تومان به ازا هر متر مربع در می اید آید البته با توجه به نقشه سوله این مقدار می تواند تا 25 در صد تلرانس داشته باشد.

مرکز تخصصی سوله وسازه فولادی با اکیپ مجرب آمراده اجرای فونداسیون سوله در تبریز و سایر نقاط ایران می باشد.

جهت دانلود انواع نقشه های سوله سبک و سنگین کلیک کنین

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *